• Üzenet küldése...
    X
    Kérdésed van?
    Tedd fel kérdésed, és hamarosan válaszolunk.


  • A húsfogyasztás és a női betegségek 1. rész

  • Rengeteg kutatás és tapasztalat alátámasztotta már, hogy az állati eredetű termékek (hús, hal, tejtermékek, tojás), és zsírok/olajok fogyasztása negatívan befolyásolja a hormonjaink működését, és a  prosztaglandin koncentrációt, amely befolyásolja a petefészek működését, és alapvetően a zsírokban/olajokban gazdag étkezés növeli ösztrogénszintet. A húsokban, és állati fehérjékben gazdag étrend növeli az ösztrogénkoncentrációt a vérben, amely az endometriózis kialakulását, és fennmaradását támogatja.

    A Prosztaglandin a telítetlen zsírsavak egyik csoportja, amelyet bizonyos ingerek hatására a test minden szövete termel. Szerepük van a sárgatest visszafejlődésében, a vérlemezkék működésében, a fekélyek elleni természetes védekezésben és a gyulladások kiváltásában, továbbá a nemi működésben, a méh kontrakciókban, a szülés beindulásában, a méhszáj kitágulásában.
    Az összehúzódásokat, görcsöket, és fájdalmas menstruációt is prosztaglandinok váltják ki, melyek ösztrogén hatására termelődnek a méhnyálkahártyában! A prosztaglandin a vérkeringés útján a test bármely pontjára hatást gyakorolhat, és ha nagyobb mennyiségben termelődik, a görcsök intenzitása is erősebb, és ez az, ami sok esetben felelős az endometriózis kapcsán megjelenő görcsökért és fájdalmakért.

  • Az agyalapi mirigy termeli a tüszőserkentő hormont, melynek hatására a petefészekben az egyik tüszőkezdemény fejlődésnek indul. Az érésben lévő tüsző pedig ösztrogént termel. A tüszőrepedés, és a petesejt tüszőből való kijutása szintén az agyalapi mirigy által termelt sárgatest hormon hatására megy végbe. Ösztrogén elsősorban a petefészkekben, kisebb mennyiségben a sárgatestben termelődik, mégkisebb mértékben pedig a máj, mellékvesék, és az emlő sejtjei is termelik.

    “Amikor állandó vagy gyakori stresszhatást élünk meg, egészségtelenül táplálkozunk, és nem mozgunk, akkor ezen szervek és hormonok működése felborul, így az ösztrogén és progeszteron szint mértéke is elbillen.“

    A túlzott állati fehérjék és zsírok/olajok fogyasztás amellett, hogy negatívan befolyásolja a hormonműködést, gátolja a Kalcium hasznosulását, ezzel rákontrázva a későbbi, változókor környékén jelentkező csontritkulásra.
    Kapcsolódó cikk: Tejtermékek és a Női betegségek kapcsolata
    Az ösztrogén a zsírsejtekben is raktározódik ezért a túlsúlyos, túltáplált állapotban gyakran előfordul ösztrogéndominancia.

    “Az ösztrogéndominancia nem feltétlen ösztrogéntöbbletet jelent, hanem utalhat arra is, hogy nincs elegendő progeszteron a szervezetünkben, ami ellensúlyozná az ösztrogént.“

    Az ösztrogén - progeszteron egyensúly felborulásának hátterében a mozgásszegény életmód, sok stressz, és helytelen táplálkozás mellett a káros hatású xenoösztrogének túlsúlya, és a csökkent mértékű jótékony hatású fitoösztrogének is állnak.  Xenoösztrogének olyan kémiai vegyületek, melyek a sejtek receptoraihoz kötődve bejutnak szervezetünkbe, és felborítják a hormonháztartást, a testzsírban tárolódnak, és nagyon lassan ürülnek ki, de megfelelő táplálkozással és testmozgással megszabadulhatunk tőlük.

    “A növényekben gazdag táplálkozás segít megtisztulni a testnek a káros anyagoktól és lerakódásoktól, növeli a vitaminszintet, a folsav, a karotinoidok és egyéb hasznos mikrotápanyagok és ásványi anyagok szintjét, amelyek segíthetnek a káros sejtosztódás meggátolásában, és gátolják a betegségek kialakulását, segítik a fitoösztrogéneket, támogatják a betegségekből való gyógyulást.“

  • A hormonális, és egyéb női betegségek, valamint az endometriózis kiváltképp a nyugati étrendet követő hölgyek körében terjedt el. Ennek oka a rendszeresen, és túlzott gyakorisággal fogyasztott állati eredetű termékek (hús, hal, tej, tojás) zsírok és olajok, transzzsírok, tartósítószerek, ízfokozók, és feldolgozott élelmiszerek fogyasztása.

    “A krónikus betegségek járvány szerű elterjedését az étkezési szokásaink okozzák.“

    Ezt nagyon jól alátámasztja a nyugatiasodó országban élő emberek egészségügyi állapotának rohamos hanyatlása is. Ennek oka, hogy az étrend nagymértékben eltolódott az állati eredetű termékek és feldolgozott élelmiszerek fogyasztásának irányába.
    Az állati eredetű termékek fogyasztásának egészségre gyakorolt káros hatásairól 1970- től, 27 éven át tartó, több országban végzett tudományos kutatás eredményeiről számol be T. Colin Campbell, Ph. D. a Kína tanulmány című könyvben.
    Kína az egyik legkiválóbb példa arra, hogy egy hagyományosan növényi alapú étrendtől való eltávolodás milyen krónikus betegségekkel jár (elhízás, cukorbetegség, hormonális problémák, szív és érrendszeri betegségek, rák, stb.).

    “Az egyik világszinten legnagyobb szabású orvosbiológiai kutatás, és össznemzeti áttekintés során, 880 millió lakost vizsgáltak, és az eredmények egyértelműen bizonyították, hogy a vizsgált betegségek kialakulása és fenntartása egyenesen arányos az állati eredetű termékek fogyasztásának mértékével, és gyakoriságával.“

    Ezen vizsgált betegségek a rák, szív és érrendszeri betegségek, cukorbetegség, magas koleszterin, magas vérnyomás, hormonális betegségek, meddőség. Nem csak felnőttek, hanem gyermekek esetében is. Ellenben a minél több tiszta növényi táplálékot fogyasztók körében egyenesen arányosan csökken a betegségek kialakulása, illetve 100%-os, egészséges növényi alapú táplálkozás során a már meglévő betegségek a legtöbb esetben visszafordíthatók.
    Egészségtelen növényi alapú táplálkozás során, mely bővelkedik feldolgozott élelmiszerekben, feldolgozott gabonákban, tartósítókban és ízfokozókban, feldolgozott cukrokban, finomított szénhidrátokban, olajokban, ugyan az állati eredetű termékeket fogyasztókkal szemben kisebb mértékben, de szintén egészségkárosító, és hosszú távon betegségeket eredményező kockázati tényezőnek van kitéve az ember.
    Szerencsére a legtöbb betegség megfelelő, és egészséges növényi táplálkozás esetén elkerülhető és megelőzhető (itt már csak a lelki tényezők szólhatnak közbe).

    “A betegségek öröklődésének oka, hogy a rossz étrend öröklődik a családokban.”

  • Egyéb tanulmányok a növények vs. állati eredetű termékek fogyasztása témában

    Az Amerikai Kardiológia Társaság több év távlatában 250 ikerpár életmódját, és egészségi állapotát, beleértve az artériák állapotát is, vizsgálta, és az eredményekből egyértelmű volt, hogy az étrend és életmódbeli különbségek messze maguk mögött hagyták a genetikai tényezőket. Tehát ha mindkét szülő vagy nagyszülő érintett volt valamilyen betegségben, az még akkor sem jelenti azt, hogy neked is betegnek kell lenned! Egyszerűen csak megvan rá a lehetőség, ha ugyanolyan életformát követsz mint ők.

    “A legtöbb betegség kialakulása során figyelemre méltó, hogy minden ehető növényben megtalálhatóak természetesen előforduló anyagok hogyan kapcsolják ki a kóros sejtburjánzás folyamatait, és mindezt toxikus és egyéb mellékhatások nélkül.”

    Dr. Onish - GEMINAL elnevezésű tanulmányában rákos betegeket vizsgáltak egy 3 hónapos intenzív életmódbeli váltás alkalmazásával, ahol kizárólag csak teljes értékű növényi étrendet fogyasztottak a betegek. Ezalatt felélénkült a betegségmegelőző gének aktivitása (500 különböző gén), és nagy mértékben csökkent a káros folyamatokat támogató géneké.

    Dr. McDougall amerikai orvos endometriózissal érintett nők populációiban végzett vizsgálatai azt mutatják, hogy az endometriózis kialakulásának kockázata sokkal magasabb a vörös hús és a marhahús fogyasztása esetén, és sokkal alacsonyabb a zöldségek és gyümölcsök nagy mértékű fogyasztásával.“

    Hasonló táplálkozási összefüggést tapasztaltak a női reproduktív szervek egyéb betegségeivel, ideértve a méh miómát, a petefészek-cisztákat és a méh (endometrium) és petefészkek rákos megbetegedéseit, egyéb hormonális problémákat, korai menopauzát, stb.  

    “Többszörösen alátámasztott tény, hogy a “gazdag” nyugati diéta megváltoztatja a női hormonokat, azok működését, és ennek következtében a hormonfüggő szövetekben - a méhben, petefészekben, hüvelyben és mellben - kialakuló betegségek kialakulását okozza.“

    A környezeti, kémiai és egyéb méreganyagok, az étkezések során a rost hiánya (főleg a nyers zöldségek és levelek), a túlzott olaj és zsír fogyasztás, a tehéntejben lévő ösztrogének, a növényi eredetű fitoösztrogének hiánya és az ezekből fakadó elhízás néhány olyan összetevő, amellyel a táplálkozás igencsak kedvezőtlenül befolyásolja a hormonokat.
    Amikor egy nő megváltoztatja étkezési szokásait, és alacsony zsírtartalmú, növényi-élelmiszer alapú étrendet követ, a reproduktív hormonok helyesen kezdenek el működni, és az olyan tünetek, mint a súlyos menstruációs vérzés, a fibrocisztás mellbetegség, a PMS, görcsök, pecsételő vérzés szabálytalan ciklus, enyhülhet vagy megszűnhet. Továbbá jelentősen csökken az olyan egészségügyi problémáinak kockázata, mint az emlő- és méhrák, csontritkulás.

    “Ma már az orvostudomány számára is ismert tény, hogy az alacsony zsírtartalmú étrend és  a testsúlycsökkenés javítja a nők petefészkének és reproduktív tulajdonságainak működését.“

  • A képen: olaj nélkül sült édesburgonya, zöldségek, guacamole, magtejföl, babsaláta.

  • Egy 2010-ben megjelent tanulmány szerint a magas transzzsír tartalmú étrend 48%-kal növeli az endometriózis kockázatát, és ha ehhez még további állati eredetű zsírok kerülnek, akkor csak jóhiszeműen várhatjuk, mikor következik be a katasztrófa. Ezért ajánlott kiiktatni az étrendünkből a hidrogénezett zsírokat ( mindennemű növényi olajok és zsírok, állati zsírok, margarin, vaj, vajkrémek, stb.) és minden olyan készterméket, amelyben ilyen típusú zsírok vannak ( keksz, csoki, chips, egyéb rágcsálnivalók, gabonapelyhek, pluszban olajozott magvak és olajozott gyümölcsök, stb.) vagy ilyen zsírok felhasználásával készülnek (pl. sült krumpli, rántott ételek, fagyasztott és félkész termékek).
    A tanulmány szerint az állati zsírok fogyasztása növeli az endometriózis kockázatát (20%-kal), illetve az állati termékekben (hús, tojás, tejtermékekben) található palmitinsav fogyasztása is kockázatnövelő.
    Az elfogyasztott olajok és zsírok mennyiségének csökkentésével (a legjobb,ha teljesen kiiktatjuk az étrendünkből) nagymértékben befolyásolható az egészségi állapotunk.

    Leegyszerűsítve:
    Ha tejet, tojást és húst, halat fogyasztunk, főleg minél nagyobb arányban, valamint zsírokat és olajokat (növényit és állatit), annál betegebbek leszünk, annál rosszabbul leszünk, annál nagyobbak lehetnek a fájdalmak, és annál inkább a sejtek megbetegedését, a betegség terjedését támogatjuk. Továbbá gyulladáscsökkentésben szerepet játszó prosztaglandinok termelődését befolyásolják a finomított olajok, fehér liszt, fehér cukor, feldolgozott cukrok, feldolgozott élelmiszerek, alkohol, hús, tejtermékek, tojás, koffeintartalmú italok, és a stressz.
    Amennyiben nem fogyasztjuk a fent felsorolt termékeket, és a szükséges zsiradékot kis mennyiségű magokból (dió, mandula, mák, chia, lenmag, napraforgómag, szezámmag, tökmag, stb.) visszük be a szervezetünkbe, akkor megtapasztalhatjuk a gyulladások folyamatos csökkenését, majd megszűnését, az állapotunk javulását, így egyre közelebb kerülve a gyógyuláshoz.
    Itt olvashatsz a  gyümölcsök, zöldségekhüvelyesek és magok  fehérje, ásványi anyag, és vitamintartalmáról.

     "Tegyél bele egy bölcsőbe egy kisbabát egy almával, meg egy nyuszival. Ha a nyuszit eszi meg, és az almával játszik, veszek neked egy új autót."

    Harvey Diamond

  • JELENTKEZZ A TANFOLYAMRA!

  • Ha készen állsz, hogy megváltoztasd az életed, és újra Egészséges legyél, javítsd a közérzeted, és ezzel emeld az életminőséged, akkor szeretettel várlak az Ayina tanfolyamon.

X
15%-os AKCIÓ április 28-ig!

Az e-mail címem megadásával hozzájárulok adataim kezeléséhez, az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott módon.
Nem szeretném az akciót.