• Üzenet küldése...
    X
    Kérdésed van?
    Tedd fel kérdésed, és hamarosan válaszolunk.


  • Gabonák

  • A gabonákat a lassan felszívódó szénhidrátok közé soroljuk így fogyasztásukkal hosszabb időszakra biztosíthatjuk testünk számára az energia és tápanyagellátást.
    Női betegségek esetén részesítsük előnyben az itt felsorolt gluténmentes gabonákat.

    Fogyasztásuk
    Bármilyen gabonáról is legyen szó, fontos, hogy az egész szemű gabonákat felhasználás előtt alaposan mossuk át, vagy egy szűrőben hosszasan öblögessük folyó víz alatt. Így eltávolíthatjuk róla a port ,és egyéb szennyeződéseket.
    Az összes gabona lúgosító hatású.
    A gabonák a lassan felszívódó ételek közé tartoznak, ezért soha ne fogyasszuk együtt gyümölcsökkel, és ne együnk rá gyümölcsöt. Viszont hideg időben a reggeli gyümölcsturmix után, kiváló 2. reggeli lehet egy melengető zabkása.
    Az itt felsorolt gabonák mind gluténmentesek, ezért bátran fogyaszthatjuk őket.

  • Zab
    A zab remek fehérjeforrás, emellett fehérjeépítő anyagokat is tartalmaz. Magas a vitamin- és tápanyagtartalma is, hiszen többféle B-vitamint, E-vitamint, esszenciális zsírsavakat, kalciumot, magnéziumot, alumíniumot, cinket, a foszfort, a káliumot, vasat  találhatunk benne.
    Készíthetünk köretet vagy kását az egész zab szemekből.
    Zabpehelyből, kását, palacsintát, kekszet, fasírtot vagy köretet.
    Ha gyümölccsel szeretnénk enni a zabkását, akkor aszalt gyümölccsel fogyasszuk, vagy a végén főzzük/keverjük bele a nyers gyümölcsöt.
    A zabpehely bizonyos esetekben szennyeződhet más, glutén tartalmú gabonákkal, ezért az arra érzékenyeknél panaszokat okozhat. Ilyenkor érdemes garantáltan gluténmentes zabpelyhet vásárolni.

  • Quinoa
    Aminosavak közül figyelemre méltó a lizin-, cisztin- és metionin tartalma. Rengeteg fontos ásványi anyagot (magnézium, kalcium, vas, kálium, foszfor, cink) tartalmaz és gazdag B1-, B2-, E-vitaminban és karotinban.
    Létezik fehér, fekete, és vörös quinoa.

  • Amaránt
    Kitűnő vas-, kalcium-, kálium-, magnézium- és cinkforrás. Mivel az amarántból ezeknek az ásványi anyagoknak a biológiai hasznosulása kiváló, megnövekedett szükséglet esetén és hiánybetegségek (pl. csontritkulás, vérszegénység, kimerültség) étrendjében is gyógyhatású élelmiszerként szerepelhet.
    Vitaminok közül említést érdemel a magas B2- és B6-vitamin-tartalma.

  • Köles
    A kölesben lévő szilícium és vegyülete, a kovasav fontos szerepet játszik csontképzésünkben(csontritkulás esetén rendszeres fogyasztása kifejezetten ajánlott), a bőr hámosodásában és hajunk, körmeink egészségének megőrzésében. Rendkívül magas a vas, a D- és B-vitamin tartalma. Tartalmaz még fluort, foszfort, magnéziumot, ként, káliumot és cinket is. A gabonák közül az egyik legerősebb lúgosító hatással rendelkezik.

  • Rizs
    Becslések szerint 40.000 különféle rizs létezik a világszerte.
    A rizs biztosítja az egész emberiség kalória-bevételének több mint egy-ötödét! Azonban csak a barna, fekete, és egyéb hántolatlan rizseknek magas a tápértéke, mert a hántolás és fényesítés során a fehér rizs elveszti a B vitaminok mintegy 70%-át, és a vastartalmának 60%-át. Továbbá a hántolt rizsnek magas Glikémiás indexe.

  • Barna rizs
    A barna rizs rengeteg vitamint, ásványi anyagot, fehérjét tartalmaz és rostokban is gazdag.
    A vitaminok közül E- és B-vitaminban gazdag,- tiamint riboflavint, niacint és B6-vitamint, B1 vitamint, folsavat, káliumot, magnéziumot, ,valamint  sok-sok kálciumot, és cinket találhatunk benne.
    A barna rizs remek méregtelenítő, tisztítja a beleket, az ott lerakódott salakanyagokat eltakarítja. Mindenféle emésztési problémák esetén hatékony megoldást, és védelmet nyújt ezek kialakulása ellen is.
    A barna rizs nyák (8 órán át kell főzni a rizst, amíg nyákos, puding szerű lesz) a világ egyik legjobb gyógyító szere.
    Ez a rizs jóval keményebb és nehezebben fő meg, mint a fehér társai. Ezért érdemes főzés előtt legalább egy éjszakára, de akár 12 órára is beáztatni.

    Fehér rizs
    A fehér rizs hántolt. Ezért a fent említettekből jóval kevesebb található benne, ráadásul élelmi rost tartalma is csak negyede a barna változatnak.

    A rizs megfelelő elkészítése:
    A rizst soha nem pirítjuk meg olajon (magyar módra) főzés előtt. Ez a verzió nagyon egészségtelen.

    Barna Rizs

    1. Áztasd be a rizst 8-10 órára, hogy rövidítsd a főzési időt.
    2. Mosd át alaposan szűrőben, vagy jól öblítsd át.
    3. A barna rizst 3x mennyiségű vízben főzd 30-40 percig (közben néha keverd meg)
    4. Amikor félig megfőtt kapcsold le a lángot, fedd le a fazekat, és hagyd, hogy a rizsszemek magukba szívják a vizet. kb. 10-20 percig
    5. Szűrd le a rizst, és mosd át folyó víz alatt.

    Fehér Rizs

    1. Mosd át alaposan szűrőben, vagy 3x öblítsd át. Ez az arzén tartalom miatt szükséges.
    2. A fehér rizst 2x mennyiségű vízben főzd 15 percig (közben néha keverd meg)
    3. Amikor félig megfőtt kapcsold le a lángot, fedd le a fazekat, és hagyd, hogy a rizsszemek magukba szívják a vizet. kb. 10 percig
    4. Szűrd le a rizst, és mosd át folyó víz alatt.
  • Hajdina
    Jelentős növényi forrása a metionin (májregeneráló), lizin (izom- és csonterősítő) és arginin (szív- és érvédő, potenciajavító) nevű aminosavaknak. Igen magas a kalcium- és a magnéziumtartalma, de bőven található benne kálium, vas, réz és cink is. Vitaminok tekintetében a B1-, B2- és az E-vitamin-tartalma kiemelkedő. Említést érdemel a növény P-vitamin-tartalma is, mely által kötőszövet és érfal erősítő hatással is büszkélkedhet. 

  • Kukoricadara
    Gazdag B-vitamin forrás (B1-,B2-), számos telített zsírsavat, A-, és E-vitamint, foszfort, magnéziumot, cinket, káliumot és rostot tartalmaz. Bár a főzés során sok tápanyag elvész belőle, még így is, több, mint 60%-át megőrzi azoknak.

  • A felsorolt gabonák közül mindegyiket elkészíthetjük sós vagy édes verzióban. Felhasználhatjuk őket kásának, fasírtnak, tölteléknek, vagy bárminek, ami eszünkbe jut.
    Csak kreatívan!

  • JELENTKEZZ A TANFOLYAMRA!

  • Ha készen állsz, hogy megváltoztasd az életed, és újra Egészséges legyél, javítsd a közérzeted, és ezzel emeld az életminőséged, akkor szeretettel várlak az Ayina tanfolyamon.

X
15%-os AKCIÓ április 28-ig!

Az e-mail címem megadásával hozzájárulok adataim kezeléséhez, az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott módon.
Nem szeretném az akciót.