• Üzenet küldése...
    X
    Kérdésed van?
    Tedd fel kérdésed, és hamarosan válaszolunk.


  • Gyümölcsök

  • A gyümölcsfogyasztás fontos alapelvei:

    • Mindig éhgyomorra fogyasszuk, és lehetőleg frissen, nyersen! 

    A legjobb alkalom a gyümölcsfogyasztásra a reggel. Reggelire, reggeli előtt, vagy délelőtt egyél gyümölcsöt. Ilyenkor tapasztalhatod meg leginkább élénkítő hatását. Ha napközben is nassolnál, azt mindig a főtt étel elfogyasztása után legalább 2 órával tedd.
    A gyümölcs gyorsan emésztődik, ezért ha főtt étel (a főtt étel emésztése lassú folyamat,és több energiát igényel a szervezettől) fogyasztása után eszünk gyümölcsöt, akkor keveredik a főtt étellel, erjedni fog, ezáltal puffadást és hasi panaszokat okozva.
    Tehát, soha ne egyél gyümölcsöt desszertnek!

    • Fogyasztás előtt alaposan tisztítsd meg!

    Az ételek előállításánál, így a Gyümölcstermesztés során is rengeteg vegyszert használnak. Ha nincs lehetőséged Organikus vagy Bio élelmiszerek vásárlására, akkor egy jó módszer, ha a gyümölcsöket fogyasztás előtt 20-30 percig, bő, szódabikarbónás vízbe áztatod, majd folyó víznél leöblíted. 

    • Mindig érett gyümölcsöket együnk!

    Az érett, egészséges gyümölcsökben a legkoncentráltabb a vitamin és ásványianyag tartalom. Ellenben az éretlen gyümölcsök hasi panaszokat is okozhatnak.

    • A gyümölcsöket mindig frissen fogyaszd!

    Ne készítsd el előre, ne szeleteld fel előző nap! Ha turmixot készítesz, ne tárold 30 percnél tovább! Miért? Mert, amint levegővel érintkezik elkezdenek lebomlani a benne lévő értékes tápanyagok, és elindulnak az erjedési és lebomló folyamatok. Így ha túl sokáig vársz akkor jóval kevesebb tápanyaghoz jutsz, és az íze sem lesz már olyan, mint frissen.

    • Egy vagy maximum Kettő féle gyümölcsöt együnk egyszerre!

    Mindegy, hogy milyen ételről van szó, a kevesebb néha több elve érvényesül. Ha túl sok féle ételt eszünk egy alkalommal, az eltérő emésztési idő miatt erjedés alakulhat ki az emésztőrendszerben, ennek következtében pedig puffadás vagy hasmenés. A különböző gyümölcsöknek különböző emésztési ideje van.
    A gyümölcsöket soha ne keverd zöldségekkel!
    Zöld levelekkel, salátákkal keverheted.

    • A gyümölcs Frissít! Erővel és energiával tölt fel, hidratál, fiatalít!

    A reggeli gyümölcs fogyasztás egész napra elegendő energiával lát el. Délelőtt van a legtöbb energiánk, és ezt egész napra kitolhatjuk és fokozhatjuk a reggeli gyümölcsevéssel. Ráadásul a gyümölcs emésztése minden más ételnél kevesebb energiát kíván. Az egészséges emberi szervezet, könnyen és gyorsan megemészti a gyümölcsöket, amelyek igazi energiabombaként hatnak ránk. Mellette értékes vitaminokkal és ásványi anyagokkal látnak el, és a bennük lévő magas víztartalom hidratál. 

    • Ne cukrozd a gyümölcsöt!

    A cukor, és egyéb feldolgozott édesítők fogyasztása alapvetően egészségtelen és káros. Továbbá ne fogyassz cukrozott befőtteket, lekvárokat, cukrozott és olajozott szárított gyümölcsöket.
    A legtöbb édesítőszer enyhe idegméreg, és tompító hatással rendelkezik.
    Ha teljesen kiiktatod az étkezésedből a feldolgozott cukrok és édesítőszerek fogyasztását, akkor a kezdeti íztelenség után, néhány hét elteltével elkezded érezni az ételek igazi ízét! És ez valami fantasztikus felismerés lesz! Emellett stressz csökkenést, és tudati változást is tapasztalsz a mindennapokban.

    • Minden gyümölcs lúgosító hatású!

    Az emberi test lúgos, ezért a lúgosító hatású ételek fogyasztása az ideális számunkra.
    Ha problémád van bizonyos gyümölcs/gyümölcsök megemésztésével, az arra utal, hogy felborult az egészséges emésztési mechanizusod. Ez egy jó lehetőség, hogy megkeresd a probléma gyökerét.

    • Allergiás reakciók

    Ha egy gyümölcs allergiás reakciókat vált ki, általában valamilyen enzimhiány lépett fel a szervezetben. Ennek gyakori oka a túlzott olaj és zsír fogyasztás. A jó hír, hogy az olajok és zsírok elhagyásával szervezetünk idővel megtisztul, és újra képesek leszünk a gyümölcsök fogyasztására és megfelelő emésztésére.

    • A gyümölcs egészségessé tesz, és karcsúsít!

    A tévhitekkel ellentétben a gyümölcsök megfelelő fogyasztása nem hizlal, hanem egészségessé, fitté, energikussá tesz, és karcsúsít. Ha egészségesek vagyunk, bármennyit megehetük belőle, amennyit csak bírunk!
    A gyümölcsök helytelen fogyasztása, amikor főtt étellel,vagy főtt étel után fogyasztjuk. Továbbá egyéb problémákat okoz a feldolgozott élelmiszerek, lisztek, állati eredetű termékek, feldolgozott cukrok, zsírok és olajok fogyasztása, melynek hatására plusz zsírrétegek keletkeznek a testben, és lerakódások keletkeznek a bélfalon, az erek falain. Az egészséges bélflóra sérül, az bélbolyhok kárt szenvednek. Ennek következtében az egészséges ételek nem tudnak jól megemésztőni, sem felszívódni, erjedni és rohadni fognak, ezáltal több kárt okozva, mint hasznot.
    Az előbbiekben felsorolt étkezési szokások okozzák a magas vérnyomást, magas koleszterin szintet, és a cukorbetegséget. Azonban a káros étkezési szokások elhagyásával újra egészségesek vagy egészségesebbek lehetünk, és képessé válhatunk a gyümölcsök fogyasztására, és megfelelő hasznosítására.

    • Kezdj el gyümölcsöt enni!

    Amennyiben egészséges szeretnél lenni, és jól érezni magad, akkor hagyd el a káros étkezési szokásokat és kezdj el újra gyümölcsöt enni. Kezd kicsiben, és a saját tested igényeit figyelembe véve folyamatosan emeld az adagot.

    • “Amikor beteg voltam, bármilyen gyümölcs kis mennyiségű elfogyasztása is hasmenést és fájdalmakat okozott. Aztán elhagytam a káros étkezési szokásaimat, és néhány hét elteltével elkezdtem gyümölcsöt enni. Először napi fél banán, majd egy, később kettő és így tovább. Ma már (évekkel később) gyakran 5-8 banánt is megeszek  Reggelire! (168cm ,52kg ) “

     

    A Gyümölcsök Vitamin és Ásványianyag tartalma

  • Banán
    Minél több fekete pötty van a banán héján, annál édesebb, és annál nagyobb mértékben találhatóak benne vitaminok és ásványi anyagok. Gazdag a jótékony hatású antioxidánsokban, ásványi anyagokban és vitaminokban, mint Kalcium, Kálium, Foszfor, Vas, Cink , Foszfát,  A-, B-, és C-vitamin, továbbá nyomelemeket, valamint a glukóz feldolgozásához szükséges enzimet is tartalmaz. Nagyon magas a B6- vitamintartalma, és a B vitaminok közül megtalálható benne B1-, B2-, B3-, B4-, B5- is. 

  • Alma
    Több mint 20-féle ásványi anyag található benne. Tartalmaz Kálciumot, Foszfort, Vasat, Magnéziumot, Nátriumot, Káliumot,  nyomelemeket, A-vitamint, B- komplex vitaminokat, kevés C-vitamint.
    Az alma magjában B-17 vitamin található, mely vitamin gátolja a sejtek rákos elváltozását elindító anyagok működését. Ez a vitamin a legtöbb gyümölcs magjában szintén jelen van, mint sárgabarack, kajszibarack, cseresznye, őszibarack, szilva, mandarin és hasonlók tartalmazzák ezt a faktort. Nemritkán rendkívül magas, akár 2-3%-os koncentrációban.
    Fontos tudni, hogy a B-17 ciántartalmú vegyület! 

  • Ananász
    Az ananász C-Vitaminban nagyon gazdag, és Káliumforrás. Tartalmaz még pantoténsavat, ami egy idegvédő vitamin: ha stressz éri a szervezetet akkor ez gondoskodik a kortizol előállításáról. A gyümölcsben található B12-vitamin is.

  • Cseresznye
    Kifejezetten sok A-vitamin, valamint B1-, B2-, B6-vitamin van benne, továbbá Folsav, Pantoténsav, Niacin, Biotin és Riboflavin. Jelentős a C-vitamintartalma.
    Az ásványi anyagok és nyomelemek közül Foszfor, Kalcium és Nátrium, Kobalt tartalma említendő, és viszonylag sok Káliumot, valamint Vasat rejt.

  • Meggy
    Gazdag A-, B1-, B2-, C-vitaminban és ásványi anyagokban, mint Kálcium, Kálium, Magnézium, Vas, Cink.

  • Sárgadinnye
    A sárgadinnye gazdag ásványi anyagforrás. 100 gramm elfogyasztásával 3 mg karotinhoz juthatunk, de nem elhanyagolható a gyümölcs Kálium , Kálcium, Foszfor, Vas és Nátrium tartalma sem. Vitaminok közül elsősorban A-, B1-, B2 -és C-vitamin-tartalma jelentős.

  • Görögdinnye
    90%-a víz, és így is kiváló vitamin- és ásványianyag-forrás. Tartalmaz B6-, C-és E-vitamint, Niacint, Folsavat, Vasat, Káliumot és Mangánt. Színes húsában sokféle karotin található, amely a szervezetben A-vitaminná alakul.

  • Eper
    Gazdag A-, B1-, B2- illetve C-vitaminban, és ásványi anyagokban, mint Kálcium,Kálium, Magnézium, Vas, és Cink.

  • Áfonya
    Található benne Kálium, Vas, Mangán, Cink, Nátrium, Magnézium, Kálium, Foszfor, Réz, Szelén, továbbá A-, B1-, B2-, B6-, B8-,E-, K-, C- vitamin, Béta-karotin, és Folát.

  • Ribizli
    Sok C-vitamint tartalmaz. Emellett B1-, B2-, B6-, valamint E-vitamin van benne említendő mennyiségben. Fontos ásványi anyagai a Nátrium, Kalcium, Foszfor, Magnézium és a Vas, valamint magasan kiemelkedő a Kálium tartalma.

  • Szeder 
    A szeder vitamintartalma, és élvezeti értéke akkor a legoptimálisabb, amikor érett, édes ízű. Ilyenkor magas a C-, A-, E-, K- vitamin tartalma ,továbbá tartalmaz Káliumot, Mangánt, Rézt, Magnéziumot. Kis mennyiségben tartalmazza a B-komplex vitaminokat.

  • Faeper
    Gyümölcsét éretlenül nem szabad fogyasztani, mert bódító és hallucinogén hatású! Éretten kiváló ásványi anyag forrás, található benne Kálium , Kálcium, Nátrium, Magnézium, Vas, és Cink, vitamin B2-, B3-, és C-vitamin. Az eperfafélék termései köztudottan gazdag flavonoidforrások, kvercetin, rutin, kempferol, apigenin, luteolin és izokvercetin is található bennük, melyek mind kiváló antioxidánsok, és gazdag fenolforrások.

  • Szőlő
    Mindig válasszuk a kisebb szemű, élénk színű, természetes szőlőt.
    Vitaminok közül béta karotin-, B1- és a B2- és C- K-vitamin-, folsav- és biotin található meg benne. Az ásványi anyagok közül sok Foszfort, Káliumot, Magnéziumot és Cinket tartalmaz. 
    magban lipidek, tanninok és ásványi anyagok mellett vannak szerves savak, polifenolok, flavonoidok, továbbá E- és F-vitamin is. A szőlő magja közel 50 % olajat tartalmaz. A szőlőmag magjából sajtolt olaj70 %-ban többszörösen telítetlen Omega6-zsírsavat (linolénsav) tartalmaz.
    A szőlőmagok gazdagok procyanidinokban is, amelyek az anthocyanokkal (aromaanyagok) állnak közös rokonságban és a béta karotin mellett ma az egyik legismeretebb antioxidánsok.

  • Körte
    Magas az  ásványi anyag tartalma, mint  Kálcium, Magnézium, Kálium, Cink, Vas, Jód, és vitamintartalma A-, B1-, B2-, C-vitamin.

  • Szilva 
    Nagy mennyiségben Káliumot, kisebb mennyiségben Nátriumot tartalmaz. Található benne C vitamin, és Vas. Igazi B vitamin bomba, mert gazdag olyan Bvitamin komplexekben, mint a Niacin, a B6-vitamin és a Pantoténsav.

  • Sárgabarack
    Tartalmaz A-vitamint, Béta-karotint, B17-vitamint, Káliumot, Kalciumot, Foszfort, C-vitamint és Ként. A csontok és a szövetek újjáépítésében fontos szerepe van, így fogyasztása egyaránt javasolt fiataloknak és időseknek.

  • Őszibarack
    Az őszibaracknak magas az A- és C-vitamin, Magnézium- és Kalcium, illetve a boron tartalma. Továbbá magas a Szelén, Niacin, B3-vitamin, Magnézium, Szelén, és Cink tartalma.

  • Ringló
    Gyümölcse gazdag A- , C-, és B2-vitaminban.
    Élelmi rostban gazdag, Káliumot, Kalciumot, és Vasat tartalmaz.

  • Naspolya
    Nagyon magas a C vitamin tartalma, és található benne még B- és E-vitamin, Vas, Kalcium, Kálium, Mangán és Cink. Rengeteg benne a pektin, ami segíti az anyagcserét, és szinten tartja a koleszterint.

  • Mandarin
    45%- os a gyümölcs C vitamin tartalma. Megtalálható még benne Vas, Kalcium, Magnézium, Foszfor, Cink, Folsav és különböző B-vitaminok.

    Citrom
    Található benne C-vitamin és B-komplex vitaminok, Kalcium, Vas, Magnézium, Kálium  (A citromban több kálium van, mint egy almában vagy a szőlőben).

    Grapefruit
    Magas B és A-vitamin tartalma mellett C-vitamin tartalma is jelentős. Káliumban dús.

    Narancs
    Nagyon magas A és C-vitamin tartalom mellett B1-, B2-, B6-és E-vitamint, Niacint és Bioflavont is tartalmaz.

  • Mangó
    Megtalálható benne az A-provitamin, B1-, B2- és E- vitamin is. Ásványi anyagokban is rendkívül gazdag, Foszfort, Kalciumot, Nátriumot, Magnéziumot, Vasat, és Béta karotint tartalmaz.

  • Papaya
    Sok C-vitamint, és aszkorbinsavat tartalmaz, de ennél is jelentősebb az A vitamin tartalma. Papaint és más hasznos enzimeket, közel 20-féle aminosavat, B-, C- és E-vitamint, Kalciumot, Vasat is találunk benne.

  • Füge
    Van benne A-vitamin, B1- és B2-, B6-, D-, E- vitamin,különböző antioxidánsok, béta-karotin, Kálcium, Kálium, Mangán, Vas, Cink, Réz, és Omega zsírsavak.

  • Datolya
    Mindenképp olaj és cukor mentes datolyát vásárolj.
    Tartalmaz B-vitamint, Kalciumot, Magnéziumot, Foszfort, Rezet, Káliumot, Cinket illetve Vasat is.

  • Kivi
    Fontos nyomelemeket, ballasztanyagokat, ásványi anyagokat, E- és C-, K- vitamint tartalmaz. Továbbá Kalciumot, Káliumot, Magnéziumot, és Foszfort találunk benne.

  • Gránátalma
    Jó forrása a C-, B- ,és K- vitaminnak, valamint káliumot, Rezet és egy kis mennyiségű Nátriumot is tartalmaz.

  • JELENTKEZZ A TANFOLYAMRA!

  • Ha készen állsz, hogy megváltoztasd az életed, és újra Egészséges legyél, javítsd a közérzeted, és ezzel emeld az életminőséged, akkor szeretettel várlak az Ayina tanfolyamon.

X
15%-os AKCIÓ április 28-ig!

Az e-mail címem megadásával hozzájárulok adataim kezeléséhez, az Adatkezelési Tájékoztatóban meghatározott módon.
Nem szeretném az akciót.